سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :2
کل بازدید :34474
تعداد کل یاداشته ها : 57
103/2/10
3:17 ع

 

ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل خود در ترکیه باید ویزای تحصیلی ترکیه را به منزله مجوز اقامت بالای 90 روز، از کشور ترکیه دریافت کنند. به طور کلی هر فردی برای اقامت بالای نود روز در کشور ترکیه نیاز به دریافت مجوز برای اقامت در این کشور علاوه بر سایر مجوزها دارد.

کشور ترکیه ویزاهای تک ورودی و چند ورودی مختلفی برای اقامت های کمتر از 90 روز صادر می کند. از میان اینها می توان به ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای تجاری اشاره کرد. ویزای توریستی برای بازدید از نقاط دیدنی کشور ترکیه و سفرهای تفریحی اعطا می شود. ویزای تجاری برای شرکت در جلسات کاری و سخنرانی و کنفرانس های تجاری یا علمی و سخنرانی های مختلف اعطا می شود.

ویزای کار نیز با ارائه نامه درخواست همکاری از کارفرمایی در ترکیه برای مدت 90 روز صادر می شود. دریافت کننده این ویزا در صورت نیاز به اقامت طولانی تر در ترکیه می تواند از طریق وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه مدارک استخدام خود و نامه کارفرما را ارائه دهند و مجوز اقامت طولانی تر دریافت نماید.

انواع مختلفی از اجازه اقامت در ترکیه وجود دارد:

  • مجوز اقامت کوتاه مدت
  • مجوز اقامت طولانی مدت
  • مجوز اقامت خانوادگی
  • مجوز اقامت بشر دوستانه
  • مجوز اقامت دانشجویی
  •  

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

بعد از گرفتن پذیرش در هریک از دانشگاه های ترکیه باید دانشجویان باید به دفتر دانشگاه پذیرنده بروند. پس از پرداخت شهریه و تکمیل مراحل اداره ثبت نام در دانشگاه انجام می شود. سپس برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه دانشگاه گواهی تایید پذیرش در این دانشگاه را به دانشجو اعطا می کند. دانشجو با در دست داشتن این گواهی به کشور خود مراجعه کرده و سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه یک ویزای دانشجویی تحصیلی ترکیهدریافت می کند. اعتبار این ویزا از زمان ورود به ترکیه یک ماه است. در این مدت دانشجو فرصت دارد برای دریافت دفترچه اقامت خود را به اداره امنیت معرفی کند.

ویزای تحصیلی ترکیه از داخل ترکیه صادر نمی شود و فرد باید از کشور محل اقامت یا تابعیت خود اقدام به دریافت آن بکند. .فرد برای  مهاجرت به ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی ترکیه خود باید ابتدا به صورت آنلاین از نزدیکترین سفارت ترکیه وقت مصاحبه حضوری دریافت نماید. سپس فرم ها و مدارک مورد نیاز را به سفارت ارسال نمیاد. این فرم ها به صورت آنلاین یا از طریق کنسولگری های ترکیه در هر نقطه ای قابل تهیه هستند.

سفارت با بررسی مدارک نوبت مصاحبه حضوری را برای فرد تعیین می کند. باید توجه داشت که در نوبت مصاحبه حضوری برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، فرد باید شخصا حضور فیزیکی داشته باشد و راه دیگری جز این وجود ندارد.

دانشجویانی که پیش از شروع ترم های تحصیلی خود موظف به گذراندن دوره یک ساله زبان ترکی هستند مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را پس از دریافت تاییدیه و مجوز شرکت در این دوره و طی مراحل اداری آن شروع کنند. مراکز همسان سازی وزارت آموزش و پرورش ترکیه و دانشگاه های پذیرنده دانشجو این دوره های زبان ترکی را برگزار می کنند.


  
  

آیا علاقه مند به تحصیل در ترکیه هستید؟ آیا قصد تحصیل پزشکی در کشور ترکیه را دارید؟ آیا هدف شما تحصیل داروسازی در ترکیه است؟ اگر برای پیدا کردن مقصد تحصیلی و کسب درآمد از تحصیل داروسازی در ترکیه این کشور را انتخاب کردید باید به شما تبریک گفت، زیرا کشوری با وسعت و نظارت برروی زیرساخت های آموزشی توانسته است خود را در مقطع تحصیل پزشکی بسیار نشان دهد.

تحصیل داروسازی در کشور ترکیه یکی از مباحث و شاخه های رشته پزشکی است که علاقه مندان بسیار زیادی داشته و دارد، به خصوص طی این چند سال اخیر که جذب بالایی از کشورهای اطراف نسبت به تحصیل این رشته در کشور ترکیه صورت گرفته است.

مزایا و شرایط ایده آل تحصیل داروسازی در ترکیه باعث شده که افراد برای تحصیل به سوی این کشور بیایند.

دانشگاه های معتبر، هزینه های مناسب تحصیلی، هزینه های به صرفه زندگی، فاصله زمانی و مکانی نزدیک به کشور ایران، دانشگاههای مورد تائید وزارت بهداشت ایران و امکانات رفاهی در کنار امکانات آموزشی.

این کشور در کنار جذب توریست و گردشگر سالانه بخش اعظمی از مهاجرت های تحصیلی خود را به تحصیل تحصیل داروسازی در ترکیه اختصاص می دهد.

 

تحصیل داروسازی در ترکیه

 

کشور ترکیه با جمعیت 82.334.622 نفری خود یکی از کشورهای پرجمعیت و بزرگ اروپا است که مردمان این کشور اکثرا مسلمان هستند.

کشور ترکیه با کشور های ایران،گرجستان، آذربایجان، عراق، ارمنستان، یونان و بلغارستان همسایه است که مبادلات بالای ارزی، صادرات، واردات و مراودات مالی بسیار زیادی باهم دارند.

تحصیل داروسازی در ترکیه در 22 دانشگاه که 17 دانشگاه دولتی و 5 دانشگاه خصوصی را شامل می شود به زبان های انگلیسی و به زبان رسمی کشور ترکیه (ترکی استانبولی) ارائه می شود.

افرادی که قصد تحصیل را دارند می توانند با کار دانشجویی در این مقطع درآمدزایی با واحد پول رسمی کشورترکیه (لیر ترکیه) زندگی خود را اداره کنند.

تحصیل داروسازی در ترکیه در شهرهای مهم این کشور دانشجویانی را جذب می کند که تحصیل در آنکارا پایتخت این کشور برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

 

 مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در ترکیه

 

افرادی که قصد تحصیل را دارند باید در نظر داشته باشند که بعد از گذراندن کامل دوره متوسطه در کشورشان می توانند با شرایط مد نظر دانشگاه مورد نظر وارد این مقطع شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس ( دانشگاه پزشکی) 5 سال است.

دانشجویان در 4 سال اول تحصیل خود در دانشگاه مربوطه به تحصیل می پردازند و سال آخر را به صورت یک دوره انترنالی در داروخانه ها و بخش های داروسازی به کارآموزی و تحصیل می پردازند.

تحصیلات داروسازی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس در این کشور 2 ساله است.

بعد از سپری کردن دوره های کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند به مقطع دکترا راه پیدا کنند و به صورت تخصصی 4 سال به تحصیل بپردازند.

عزیزان در نظر داشته باشند که تسلط به زبان انگلیسی در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

 دانشگاه های معتبر تحصیل داروسازی در ترکیه

 

کشور ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای جهان دانشگاههای معتبری دارد که قصد داریم مقداری آنها را مورد بررسی قرار دهیم:

دانشگاه استانبول،این دانشگاه در شهر بزرگ و توریستی استانبول است.

دانشگاهی دولتی که در سال 1453 تاسیس شده است.

دانشگاهی مشهور و قدیمی که در حدود 17 دانشکده دارد.

دانشکده های زیادی با رشته های متفاوت در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ثبت نام می کنند.

دانشگاه حاجت تپه، دانشگاهی که در حدود 60 سال پیش در این کشور تاسیس شده است.

دانشگاهی دولتی با دانشکده های معتبر و رنکینگ بالای جهانی که رشته های بسیار زیادی من جمله: پزشکی، مهندسی، هنر، حقوق، اقتصاد، داروسازی، علوم پزشکی و غیره را در خای جای داده است.

افرادی که علاقه زیادی به تحصیل در ترکیه را دارند بهتر است این دانشگاه را نیز در اهداف تحصیلی خود بنویسند.

دانشگاه آتاتورک، دانشگاه اژه

این دو دانشگاه نیز از دانشگاههایی هستند که مورد تائید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

دانشکده های دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، کشاورزی، تربیت بدنی، اقتصاد، مهندسی، علوم پایه و چندین رشته دیگر در این دو دانشگاه وجود دارد.

 


  
  

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

با توجه به فاصله کم بین کشور ترکیه و ایران ، خواهان بسیاری برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل در ترکیه  وتحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه وجود دارد . موسسه حقوقی و بین المللی آوات ، قصد دارد در این مقاله تمامی اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در ترکیه و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهد 

دانشگاه های  ترکیه

دانشگاه های موجود در ترکیه مانند تمامی دانشگاه های جهان ، به دو صورت خصوصی و دولتی می باشد که در دانشگاه های دولتی زبان تدریس ، ترکی و در  دانشگاه های خصوص علاوه بر ترکی استانبولی ، تدریس به زبان انگلیسی نیز دیده می شود .

البته لازم به ذکر می باشد که دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط قابل قبول و مناسب تری را نسبت به دانشگاه های دولتی ترکیه دارند و دارای شرایط بهتری را در بین دانشگاه های دنیا دارا می باشند.

البته دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه ، مراحل بعدی تحصیلی خود همچون ، کارشناسی ارشد و دکتری نیز در ترکیه به اتمام برسانند و به این صورت می باشد که کشور ترکیهبعنوان پلی برای انتخاب کشور برتر در آینده ، برگزیده می شود .

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد ، نیازمند به ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات قبولی ، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود و ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند .  در صورتی که سوابق تحصیلی مناسبی داشته باشند، انتخاب بیشتری برای دانشگاه مقصد خود خواهند داشت .

البته دانشجویان دانشگاه های ترکیه ، می توانند در یکی از دانشگاه های دولتی و یا خصوصی با توجه به فرصت های موجود در زمینه رشته تحصیلی خود مطالعه نمایید . هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در ترکیه ، هزینه های بالاتری هستند ، اما به جرات می توان گفت که دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و همکاری با نهاد دولتی در زمینه کاری ، می توان تمام این هزینه هارا در ترکیه جبران نمود .

 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه ، بنا به دانشگاه انتخابی و رشته مورد نظر متفاوت و متغیر می باشد . اما به طور کلی و مرسوم ، هزینه  تحصیل در دانشگاه هایی که تدریس در آن به زبان انگلیسی انجام می گیرد ، بسیار بیشتر از دانشگاه هایی می باشد که تحصیل در آن به صورت ترکی می باشد .

البته می توان گفت که هزینه ای که برنامه های زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی خواهند داشت به مبلغ هزار و دویست لیر تا هزار و نهصد لیر می باشد و به زبان ترکی برابر با هزینه ای معادل هفتصد لیر تا هزار و سیصد لیر می باشد .

 

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه مدارک تحصیلی لیسانس و ریز نمرات قبولی در آن به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده

لذا شایان ذکر می باشد که چنانچه رشته دانشجو به زبان انگلیسی باشد ،  می بایست در امتحان زبان انگلیسی دانشگاه های ترکیه شرکت نماید .

 

شرایط اخذ ویزای دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه فرم پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارکم شناسایی
  • ارائه عکس
  • ارائه گواهی تاییدیه تمکن مالی در سال اول تحصیلی از بانک های به نام و معتبر

 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد باید سن دانشجو بالای بیست و شش سال تمام باشد و معدل کسبی آن بالای پانزده باشد و البته این موضوع برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری نیز صدق می نماید و در مقطع کارشناسی ، بالای بیست سال سن و معدل بالای چهارده و در مقطع دکتری بالای سی و یک سال سن و معدل بالای پانزده باشد .

به طور کلی طول مدت زمان تحصیل در دوره ی کارشناسی 4 سال بوده که در صورتی که رشته ی تحصیلی دانشجو، رشته ی پزشکی باشد 5 سال و اگر دندانپزشکی باشد 6 سال به طول می انجامد.

در مقطع کارشناسی ارشد ، مدت زمان تحصیل بین دو گروه تحصیلی تقسیم می شود ، دو گروه آموزش محور و پژوهش محور .

مدت زمان تحصیل در دوره ی آموزش محور دو سال  و مدت زمان تحصیل در دوره ی پژوهش محور ، پنج سال به طول می انجامد .


  
  

 

سنجش اعتبار مدرک قبلی

متقاضی برای ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه را فراهم نماید. اولین قدم این است که اعتبار مدرک قبلی متقاضی که در کشورهای دیگر اخذ شده، در کشور ترکیه سنجیده شود.

در دوره کارشناسی، در مرحله ورود به دانشگاه، برای تهیه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه، فرد باید با مراجعه به کنسولگری ترکیه مدرک ترجمه شده دیپلم خود را نیز به همراه سایر مدارک برای اعتبار سنجی و گرفتن نامه برابری دیپلم دبیرستان با دیپلم ترکیه ثبت کند.

در مرحله تحصیلات تکمیلی، برای تهیه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه، شورای آموزش عالی ترکیه به نام یوک YOK مسئولیت دارد مدرک قبلی دانشگاه را تایید کند. از دانشگاه های ایران معمولا اعتبار دانشگاه های سراسری و آزاد تایید می شود. اما اعتبار بقیه انواع دانشگاه در برخی مواقع تایید نمی شود. این موضوع در گذشته در برخی موارد باعث اخراج دانشجویان ایرانی از ترکیه شده است.

پس از اعتبار سنجی مدرک، برای ورود به هر مقطع تحصیلی مدارک نیاز است. بهترین منبع برای استعلام مدارک مورد نیاز برای ورود به ترکیه، مراجعه به سایت دانشگاه های و کنسولگری های ترکیه در کشور محل اقامت است.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی

  • ترجمه دیپلم دبیرستان
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی (رسیدن معدل به حد نصاب ضروری است)
  • مدرک تومر یا دیپلم زبان ترکی برای دانشگاه های ترک زبان
  • قبولی آزمون یوس YOS
  • اخذ نمره مورد نیاز در آزمون های بین المللی احتمالی مورد نیاز دانشگاه، نظیر ست SAT که در شرایط اختصاصی دانشگاه اعلام می شود.
  • اصل و کپی پاسپورت

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

  • ترجمه مدرک لیسانس
  • ترجمه ریز نمرات مدارک تحصیلی قبلی
  • نمره قبولی آزمون آلس ALES برای دانشگاه های انگلیسی زبان و ترک زبان (در صورت نیاز)
  • نمره قبولی آزمون جی آر ای GRE (در صورت نیاز)
  • مدرک زبان بین المللی نظیر تافل  TOEFLیا آیلتس IELTS (در صورت نیاز)
  • دیپلم زبان ترکی تومر  TOMER(در صورت نیاز)
  • اصل و کپی پاسپورت
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی و شغلی مرتبط
  • مدارک مورد نیاز اختصاصی خواسته شده در سایت دانشگاه

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری

  • ترجمه مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته
  • ترجمه مدرک کارشناسی ارشد
  • ترجمه ریز نمرات مدارک تحصیلی قبلی
  • قبولی آزمون آلس ALES برای دانشگاه های انگلیسی زبان و ترک زبان (در صورت نیاز)
  • قبولی آزمون جی آر ای GRE  (در صورت نیاز)
  • مدرک زبان بین المللی نظیر تافل  TOEFL یا آیلتس IELTS (در صورت نیاز)
  • دیپلم زبان ترکی تومر TOMER  (در صورت نیاز)
  • اصل و کپی پاسپورت
  • معرفی و توصیه نامه دو استاد
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی و شغلی مرتبط
  • شرکت در مصاحبه اختصاصی که در خود دانشگاه مخصوص دانشجو طراحی می شود
  • مدارک مورد نیاز اختصاصی خواسته شده در سایت دانشگاه

 


  
  

 بورسیه تحصیلی یعنی تحصیل در یک دانشگاه به طور رایگان یا نیمه رایگان. هرساله دانشگاه های ترکیه اقدام به اعطای بورسیه ی تحصیلی به دانشجویان سراسر دنیا می کنند. متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه را دارند. با این حال امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز وجود دارد.

کشور ترکیه بی شک به علت دارا بودن استانداردهای بالای زندگی یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل و زندگی است. چیزی که ترکیه را از سایر کشورهای اروپایی متمایز می کند ارزش پول بالای ترکیه به علاوه ی مخارج و شهریه پایین در این کشور است. تحصیل در ترکیه تجربه ای جذاب و جدید خواهد بود. مکان های تفریحی فراوان و گوناگونی در ترکیه و به ویژه در استانبول وجود دارد.

همچنین سایر شهر های ترکیه مثل ازمیر و آنکارا نیز از ارزش بالایی برای گردش و تفریح برخوردار هستند. در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی حیرت انگیز ترکیه مثل مسجد آبی معروف، پل بُسفر، کاپادوکیه، پاموک کاله و اِفسوس ورزشگاه های 2 باشگاه مشهور ترکیه یعنی فنرباغچه و گالاتاسرای نیز بسیار دیدنی هستند.

هزینه ی تحصیل در ترکیه متناسب با شهر محل زندگی یا تحصیل، مسکن و نوع دانشگاه متفاوت است. با توجه به جمعیت فزاینده مهاجران به سمت ترکیه در دهه ی اخیر لازم است اطلاعات کافی از مخارج زندگی در این کشور حاصل گردد.

مزایای بورسیه تحصیل در ترکیه

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه را می توان این چنین برشمرد:

مهم ترین مزیت بورسیه تحصیلی این است که دانشجویان ترکیه می توانند به صورت رایگان در ترکیه اقامت داشته باشند. دانشگاه های ترکیه به دانشجویان بورسیه تحصیلی خوابگاه می دهند؛ اما در صورت تمایل دانشجو می تواند اقدام به اجاره منزل نماید؛ که قطعا هزینه بیشتری برای وی خواهد داشت.

دومین مزیت بهره مندی از تحصیل رایگان است. از دانشجویان بورسیه شهریه دریافت نمی شود.

دانشجویان بورس تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. و هزینه ای بابت درمان از آن ها گرفته نمی شود.

طرح های بورسیه تحصیلی ترکیه هزینه های مسافرت دانشجویان را پرداخت می کنند.

ایرانیان، برای رفت و آمد به ترکیه نیازی به گرفتن ویزای ندارند.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

ریز نمرات از دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی ( برای دانشجویان ترم آخر ریز نمرات ترم آخر کافی است).

همه ی مدارک تحصیلی از دیپلم تا آخرین مقطع دانشجو.

رزومه تحصیلی

توصیه نامه از دو استاد یا بیشتر (مخصوص مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری).

یک عدد عکس اسکن شده 4×6.

مدارک شناسایی(مانند کارت ملی و پاسپورت)

مدرک امتحانات بین المللی زبان مانند IELTS, GRE, TOEFL

کارنامه قبولی کنکور (در صورت موجود بودن)

نکته1: داشتن مدرک زبان (همانند تافل) ضروری نیست؛ ولی در صورت داشتن یک امتیاز محسوب می شود.

نکته2: در وهله اول نیاز به ترجمه مدارک بالا نیست. اصل مدارک باید اسکن شده و ارسال شوند.

نکته3: در صورتی که رتبه ی برتر کنکور هستید، برگه کنکور را به همراه مدارک ارسال کنید.


  
  
   1   2      >