سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :5
کل بازدید :34551
تعداد کل یاداشته ها : 57
103/2/27
9:16 ع

 

ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل خود در ترکیه باید ویزای تحصیلی ترکیه را به منزله مجوز اقامت بالای 90 روز، از کشور ترکیه دریافت کنند. به طور کلی هر فردی برای اقامت بالای نود روز در کشور ترکیه نیاز به دریافت مجوز برای اقامت در این کشور علاوه بر سایر مجوزها دارد.

کشور ترکیه ویزاهای تک ورودی و چند ورودی مختلفی برای اقامت های کمتر از 90 روز صادر می کند. از میان اینها می توان به ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای تجاری اشاره کرد. ویزای توریستی برای بازدید از نقاط دیدنی کشور ترکیه و سفرهای تفریحی اعطا می شود. ویزای تجاری برای شرکت در جلسات کاری و سخنرانی و کنفرانس های تجاری یا علمی و سخنرانی های مختلف اعطا می شود.

ویزای کار نیز با ارائه نامه درخواست همکاری از کارفرمایی در ترکیه برای مدت 90 روز صادر می شود. دریافت کننده این ویزا در صورت نیاز به اقامت طولانی تر در ترکیه می تواند از طریق وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه مدارک استخدام خود و نامه کارفرما را ارائه دهند و مجوز اقامت طولانی تر دریافت نماید.

انواع مختلفی از اجازه اقامت در ترکیه وجود دارد:

  • مجوز اقامت کوتاه مدت
  • مجوز اقامت طولانی مدت
  • مجوز اقامت خانوادگی
  • مجوز اقامت بشر دوستانه
  • مجوز اقامت دانشجویی
  •  

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

بعد از گرفتن پذیرش در هریک از دانشگاه های ترکیه باید دانشجویان باید به دفتر دانشگاه پذیرنده بروند. پس از پرداخت شهریه و تکمیل مراحل اداره ثبت نام در دانشگاه انجام می شود. سپس برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه دانشگاه گواهی تایید پذیرش در این دانشگاه را به دانشجو اعطا می کند. دانشجو با در دست داشتن این گواهی به کشور خود مراجعه کرده و سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه یک ویزای دانشجویی تحصیلی ترکیهدریافت می کند. اعتبار این ویزا از زمان ورود به ترکیه یک ماه است. در این مدت دانشجو فرصت دارد برای دریافت دفترچه اقامت خود را به اداره امنیت معرفی کند.

ویزای تحصیلی ترکیه از داخل ترکیه صادر نمی شود و فرد باید از کشور محل اقامت یا تابعیت خود اقدام به دریافت آن بکند. .فرد برای  مهاجرت به ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی ترکیه خود باید ابتدا به صورت آنلاین از نزدیکترین سفارت ترکیه وقت مصاحبه حضوری دریافت نماید. سپس فرم ها و مدارک مورد نیاز را به سفارت ارسال نمیاد. این فرم ها به صورت آنلاین یا از طریق کنسولگری های ترکیه در هر نقطه ای قابل تهیه هستند.

سفارت با بررسی مدارک نوبت مصاحبه حضوری را برای فرد تعیین می کند. باید توجه داشت که در نوبت مصاحبه حضوری برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، فرد باید شخصا حضور فیزیکی داشته باشد و راه دیگری جز این وجود ندارد.

دانشجویانی که پیش از شروع ترم های تحصیلی خود موظف به گذراندن دوره یک ساله زبان ترکی هستند مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را پس از دریافت تاییدیه و مجوز شرکت در این دوره و طی مراحل اداری آن شروع کنند. مراکز همسان سازی وزارت آموزش و پرورش ترکیه و دانشگاه های پذیرنده دانشجو این دوره های زبان ترکی را برگزار می کنند.