سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :5
کل بازدید :34540
تعداد کل یاداشته ها : 57
103/2/27
9:38 ص

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

با توجه به فاصله کم بین کشور ترکیه و ایران ، خواهان بسیاری برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل در ترکیه  وتحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه وجود دارد . موسسه حقوقی و بین المللی آوات ، قصد دارد در این مقاله تمامی اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در ترکیه و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهد 

دانشگاه های  ترکیه

دانشگاه های موجود در ترکیه مانند تمامی دانشگاه های جهان ، به دو صورت خصوصی و دولتی می باشد که در دانشگاه های دولتی زبان تدریس ، ترکی و در  دانشگاه های خصوص علاوه بر ترکی استانبولی ، تدریس به زبان انگلیسی نیز دیده می شود .

البته لازم به ذکر می باشد که دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط قابل قبول و مناسب تری را نسبت به دانشگاه های دولتی ترکیه دارند و دارای شرایط بهتری را در بین دانشگاه های دنیا دارا می باشند.

البته دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه ، مراحل بعدی تحصیلی خود همچون ، کارشناسی ارشد و دکتری نیز در ترکیه به اتمام برسانند و به این صورت می باشد که کشور ترکیهبعنوان پلی برای انتخاب کشور برتر در آینده ، برگزیده می شود .

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد ، نیازمند به ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات قبولی ، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود و ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند .  در صورتی که سوابق تحصیلی مناسبی داشته باشند، انتخاب بیشتری برای دانشگاه مقصد خود خواهند داشت .

البته دانشجویان دانشگاه های ترکیه ، می توانند در یکی از دانشگاه های دولتی و یا خصوصی با توجه به فرصت های موجود در زمینه رشته تحصیلی خود مطالعه نمایید . هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در ترکیه ، هزینه های بالاتری هستند ، اما به جرات می توان گفت که دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و همکاری با نهاد دولتی در زمینه کاری ، می توان تمام این هزینه هارا در ترکیه جبران نمود .

 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه ، بنا به دانشگاه انتخابی و رشته مورد نظر متفاوت و متغیر می باشد . اما به طور کلی و مرسوم ، هزینه  تحصیل در دانشگاه هایی که تدریس در آن به زبان انگلیسی انجام می گیرد ، بسیار بیشتر از دانشگاه هایی می باشد که تحصیل در آن به صورت ترکی می باشد .

البته می توان گفت که هزینه ای که برنامه های زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی خواهند داشت به مبلغ هزار و دویست لیر تا هزار و نهصد لیر می باشد و به زبان ترکی برابر با هزینه ای معادل هفتصد لیر تا هزار و سیصد لیر می باشد .

 

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه مدارک تحصیلی لیسانس و ریز نمرات قبولی در آن به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده

لذا شایان ذکر می باشد که چنانچه رشته دانشجو به زبان انگلیسی باشد ،  می بایست در امتحان زبان انگلیسی دانشگاه های ترکیه شرکت نماید .

 

شرایط اخذ ویزای دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه فرم پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارکم شناسایی
  • ارائه عکس
  • ارائه گواهی تاییدیه تمکن مالی در سال اول تحصیلی از بانک های به نام و معتبر

 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد باید سن دانشجو بالای بیست و شش سال تمام باشد و معدل کسبی آن بالای پانزده باشد و البته این موضوع برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری نیز صدق می نماید و در مقطع کارشناسی ، بالای بیست سال سن و معدل بالای چهارده و در مقطع دکتری بالای سی و یک سال سن و معدل بالای پانزده باشد .

به طور کلی طول مدت زمان تحصیل در دوره ی کارشناسی 4 سال بوده که در صورتی که رشته ی تحصیلی دانشجو، رشته ی پزشکی باشد 5 سال و اگر دندانپزشکی باشد 6 سال به طول می انجامد.

در مقطع کارشناسی ارشد ، مدت زمان تحصیل بین دو گروه تحصیلی تقسیم می شود ، دو گروه آموزش محور و پژوهش محور .

مدت زمان تحصیل در دوره ی آموزش محور دو سال  و مدت زمان تحصیل در دوره ی پژوهش محور ، پنج سال به طول می انجامد .